انواع مختلف طراحی گرافیکی (قسمت دوم)
3. طراحی گرافیکی رابط کاربری
رابط کاربری (UI) نحوه تعامل کاربر با یک دستگاه یا برنامه است. طراحی رابط کاربری فرایند طراحی رابط ها برای استفاده آسان و تجربه ای کاربر پسند است.
UI شامل همه مواردی است که کاربر با آنها تعامل دارد - صفحه، صفحه کلید و ماوس - اما در زمینه طراحی گرافیکی، طراحی UI بر تجربه بصری کاربر و طراحی عناصر گرافیکی روی صفحه مانند دکمه ها، منوها، میکرو تمرکز دارد. معاملات و موارد دیگر. این یک طراح UI است که تعادل زیبایی شناسی را با کارایی فنی تعادل برقرار کند.
طراحان UI در برنامه های رومیزی، برنامه های تلفن همراه، برنامه های وب و بازی ها تخصص دارند. آنها از نزدیک با طراحان UX (تجربه کاربری) (که تعیین می کنند برنامه چگونه کار می کند) و توسعه دهندگان UI (که برای ایجاد کار کد می نویسند) همکاری نزدیکی دارند.
نمونه هایی از طراحی گرافیک رابط کاربر
طراحی صفحه وب
طراحی قالب (WordPress، Shopify و غیره)
رابط بازی
طراحی برنامه
طراحان UI باید بازیکنان تیم باشند که هم از مهارت جدی در طراحی گرافیک برخوردار باشند و هم درک کاملی از اصول UI / UX، طراحی پاسخگو و توسعه وب. آنها علاوه بر برنامه های گرافیکی، به زبان های برنامه نویسی مانند HTML، CSS و JavaScript نیز نیاز دارند
4. طراحی گرافیک انتشار
انتشارات قطعات طولانی هستند که از طریق توزیع عمومی با مخاطب ارتباط برقرار می کنند. آنها به طور سنتی یک رسانه چاپی بوده اند. طراحی انتشار یک نوع کلاسیک از طراحی است - به کتاب ها، روزنامه ها، مجلات و کاتالوگ ها فکر کنید. با این حال، اخیراً افزایش قابل توجهی در انتشارات دیجیتال مشاهده شده است.
طراحان گرافیک که در نشریات تخصص دارند با ویراستاران و ناشران کار می کنند تا طرح هایی با دقت چاپی و آثار هنری همراه داشته باشند که شامل عکاسی، گرافیک و تصویر سازی می شود. طراحان نشر ممکن است به عنوان اعضای آزاد، به عنوان اعضای آژانس خلاق یا در داخل به عنوان بخشی از یک شرکت نشر فعالیت کنند.
نمونه هایی از طراحی گرافیک انتشار
کتابها
روزنامه ها
خبرنامه
راهنماها
گزارش های سالانه
مجلات
کاتالوگ ها
طراحان انتشار باید دارای مهارت های ارتباطی، چیدمان و سازمانی عالی باشند. علاوه بر تخصص در زمینه طراحی گرافیک، آنها باید مدیریت رنگ، چاپ و نشر دیجیتال را درک کنند.
5- بسته بندی طراحی گرافیکی
بیشتر محصولات برای محافظت و آماده سازی آنها برای ذخیره سازی، توزیع و فروش به نوعی بسته بندی نیاز دارند. اما طراحی بسته بندی همچنین می تواند به طور مستقیم با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند، که این امر به ابزاری بسیار ارزشمند برای بازاریابی تبدیل می شود. هر جعبه، بطری و کیف، هر قوطی، ظروف یا قوطی شانس فرصتی برای روایت داستان یک برند است.
طراحان بسته بندی، مفاهیمی را ایجاد می کنند، میکاپ ها را توسعه داده و پرونده های آماده چاپ را برای یک محصول ایجاد می کنند. این امر نیاز به دانش تخصصی در مورد فرآیندهای چاپی و درک جدی در مورد طراحی و ساخت صنعتی دارد. از آنجا که طراحی بسته بندی بسیاری از رشته ها را لمس می کند، غیر معمول نیست که طراحان بتوانند دارایی دیگری را برای محصولی مانند عکاسی، تصاویر و هویت بصری ایجاد کنند.
طراحان بسته بندی ممکن است یک تجارت تمام عیار باشند یا در نوع خاصی از بسته بندی (مانند برچسب یا قوطی نوشیدنی) یا صنعت خاصی (مانند مواد غذایی یا اسباب بازی های کودکان) تخصص داشته باشند. کار آنها علاوه بر دانش قوی در مورد طراحی چاپی و صنعتی، به مهارت های مفهومی و حل مسئله نیز نیاز دارد. آنها باید انعطاف پذیر باشند تا خواسته های مشتریان، بازاریابان و تولید کنندگان را برآورده کنند و از روندهای فعلی آگاه باشند
.