انواع مختلف طراحی گرافیکی
انواع مختلف طراحی گرافیکی
طراحی گرافیک از ترکیبات تصویری برای حل مشکلات و ارتباط ایده ها از طریق تایپوگرافی، تصاویر، رنگ و فرم استفاده می کند. هیچ راهی برای انجام این کار وجود ندارد، به همین دلیل چندین نوع طراحی گرافیکی وجود دارد که هر کدام حوزه تخصصی خود را دارند.
گرچه آنها اغلب با هم همپوشانی دارند، هر نوع طراحی گرافیکی نیاز به مجموعه خاصی از مهارت ها و تکنیک های طراحی دارد. بسیاری از طراحان در یک نوع واحد تخصص دارند. برخی دیگر روی مجموعه ای از انواع مشابه، تمرکز دارند. اما از آنجا که صنعت به طور مداوم در حال تغییر است، طراحان باید زبان آموزان سازگار و مادام العمر باشند تا بتوانند تخصص های خود را در سراسر حرفه خود تغییر دهند یا اضافه کنند.
خواه یک طراح مشتاق باشید یا به دنبال خدمات طراحی برای تجارت خود هستید، درک هشت نوع طراحی گرافیکی به شما در یافتن مهارت های مناسب برای شغل کمک می کند.
1. طراحی گرافیکی هویت بصری
یک برند رابطه بین یک تجارت یا سازمان و مخاطبان آن است. یک هویت تجاری به این صورت است که سازمان با شخصیت، لحن و ذات خود و همچنین خاطرات، احساسات و تجربیات خود ارتباط برقرار می کند. طراحی گرافیکی هویت بصری دقیقاً به این صورت است: عناصر بصری هویت برند که به عنوان چهره یک برند عمل می کنند تا آن خصوصیات نامشهود را از طریق تصاویر، شکل ها و رنگ ارتباط برقرار کنند.
طراحانی که در طراحی گرافیک هویت بصری تخصص دارند با سهامداران برند همکاری می کنند تا دارایی هایی مانند آرم، تایپوگرافی، پالت های رنگی و کتابخانه های تصویری که نمایانگر شخصیت یک برند است، ایجاد کنند. علاوه بر کارتهای ویزیت استاندارد و ثابت شرکتها، طراحان معمولاً مجموعه ای از دستورالعملهای برند بصری (راهنماهای سبک) را تهیه می کنند که بهترین شیوه ها را توصیف می کنند و نمونه هایی از مارک تجاری بصری را که در رسانه های مختلف اعمال می شود ارائه می دهند. این دستورالعمل ها به اطمینان از سازگاری برند در برنامه های آینده کمک می کنند.
طراحی هویت بصری یکی از متداول ترین انواع طراحی است. طراحان گرافیک هویت بصری باید دانش کلی در مورد انواع طراحی گرافیکی داشته باشند تا عناصر طراحی مناسب در تمام رسانه های تصویری ایجاد شوند. آنها همچنین به ارتباطات عالی، مهارتهای مفهومی و خلاقانه و اشتیاق به تحقیقات در صنایع، سازمانها، روندها و رقبا نیاز دارند.
2. بازاریابی و طراحی گرافیک تبلیغاتی
وقتی بیشتر افراد به طراحی گرافیک فکر می کنند، به طرح هایی که برای بازاریابی و تبلیغات ایجاد شده اند فکر می کنند.
شرکتها به اقدامات بازاریابی موفقیت آمیز وابسته به روند تصمیم گیری مخاطبان هدف خود بستگی دارند. بازاریابی عالی افراد را بر اساس خواسته ها، نیازها، آگاهی و رضایت خود از محصول، خدمات یا مارک درگیر می کند. از آنجا که مردم همیشه محتوای بصری را جذاب تر می یابند، طراحی گرافیکی به سازمانها کمک می کند تا به صورت مؤثرتر تبلیغ و ارتباط برقرار کنند.
طراحان بازاریابی برای ایجاد دارایی برای استراتژی های بازاریابی با صاحبان شرکت، مدیران، مدیران یا متخصصان بازاریابی همکاری می کنند. آنها ممکن است به تنهایی یا به عنوان بخشی از یک تیم داخلی یا خلاق کار کنند. طراحان می توانند در نوع خاصی از رسانه ها (بسته بندی وسایل نقلیه یا تبلیغات مجله، به عنوان مثال) تخصص یابند یا مجموعه وسیعی از وثیقه را برای چاپ، دیجیتالی و فراتر از آن ایجاد کنند. در حالی که به طور سنتی چاپ محور است، این نوع طراحی رشد کرده و دارایی دیجیتالی بیشتری را شامل می شود، به خصوص برای استفاده در بازاریابی محتوا و تبلیغات دیجیتال.
نمونه هایی از طراحی گرافیک بازاریابی
کارت پستال و بروشور
مجله و تبلیغات روزنامه
پوسترها، آگهی ها و بیلبوردها
اینفوگرافیک
بروشور (چاپی و دیجیتالی)
بسته بندی خودرو
نمایش علائم تجاری و نمایشگاه
الگوهای بازاریابی ایمیل
ارائه پاورپوینت
منوها
تبلیغات رسانه ای، بنرها و گرافیک
تبلیغات بنر و retargeting
تصاویر برای وب سایت ها و وبلاگ ها
طراحان بازاریابی به مهارتهای عالی ارتباطی، حل مسئله و مدیریت زمان نیاز دارند. علاوه بر اینکه در چندین برنامه طراحی گرافیکی، چیدمان و نمایش نیز مهارت دارند، باید برای تولید برای محیط های چاپی و آنلاین نیز آشنا باشند. موقعیت های ورود به سطح در این زمینه راهی عالی برای طراحان جدید برای یادگیری فرایندها و کسب مهارت ها و تجربه های ارزشمند است.